Friday, January 30, 2009

It's Friday!

Good morning! Aku rah opis tok, kebuhsanan ku. Org lain suma g morning meeting, p ku sik g hahaha yalah ku menyelinap nulis blog tok. Aku sampei opis kol 7:28 tek, nasib sempat before 7:30. Bila ku tangga balit punch card ku, dah 3 hari berturut2 aku punched in kol 7:28 hahaha..nang persis and accurate ok hahahaha..ada penah one time last month..nang exactly 7:30 ku masuk..ya baruk bernasib bait hahaha p ada juak pernah terovershoot 7:31. Ya nang geram ku time ya. Padahal aku dah sampei on time, tp punch card ku mala jak kenak reject due to incorrect orientation masa di masukkan. Aku bukan apa, nak org baru rah opis, sik la ku berani mok otai2 ngeso dtg lambat suma. Lak susah ku mok score internship programme ku hahaha.. Tp bila time balit kol 4:30, aku nang nombor satu. Sebab everyday bah ku menunggu masa sampei 4:30. Bila dh 4:30 alu bergaut ku berekot kuar dr opis hahahaha.
Aie apa di ngerepak ku. Anyway, Miri aritok nang ujan jak keja koh. Dr malam tadik jak. Aku turun pagi tadik pun hujan lebat. Dgr2 ada King Tide malam tadik. Sik tauk la affect sik. Kakya sampei2 ku opis alu ku maca forwarded email dr arriel regarding karangan terbaik upsr la tek. Paloi eh. Dah lam bahasa Brunei. Cali alu ku maca. Tp aku nang expect cita nya sik logic. Saja maca k muang boring. Tok cita nya, you can skip cita ya mun sik mok baca and proceed to the next paragraph
-------------------------------------------------------------------------------------------------

“Jam menunjukkan pukul 8 pagi. Habisss!!!! Aku lambat udah kan ke sekolah. Aku tarus ke jamban. Ku gosok gigi dengan keganasan. Tiba tiba barus gigi atu temasuk dalam kerongkongku. Aku ketawa kesakitan. Inda ku jadi mandi, menyamal ku.. tarus ku turun kan brekfaz. Tapi sarapan udah habis kana makan oleh seekong cicak. Ku marahi eh.. peduli ku apa. Cicak atu pun menangis dengan keinsafan. Bepalukan kami selama beberapa minit, menyasali pebuatan masing2.

Naik beskal ku kan ke skulah dengan kelajuan 150km/sj, aku sampai ke skulah walaupun lambat. semua orang udah mula belajar. Pagar lagi kana kunci, membari sasak eh, paksa tah ku beniang arah pagar sekolah. Sekali salah langkah cia ku.. aku gugur den parutku tecucuk arah pagar, bedarah tapi aku bediri dan tarus belusir masuk ke kelas, nda ku sadar rupanya… principal mengintip kediaku.

Sampai di kelas, Cigu Ramlah Ram membelasah kediaku dengan penyapu lidi, aku kegalian.. lapas atu aku duduk tarus untuk belajar..ASTAGA!!! lupa ku membawa beg sekolah tapi tebawa ku pulang tong gas, kana belasah ku lagi sekali tapi kali ani Cigu Ramlah Ram ngan semua student mengerajakan aku dengan penuh keriangan macam menyambut Hari Raya yang menjelang tiba. Tangan ku putus, pusat ku tebalah dua, gigi ku koyak sikit, hidungku tesumbat, mataku pelanting, jariku picak, lututku teburai.. meliat keadaanku yang sadis, dorang minta maaf den melayan aku dengan baik, dorang balikan aku burger di kantin sama milo pink!!! untuk mujuk aku, supaya aku nda gtau babah.. Nyummy…

Tiba tiba principal manggil, ani msti psl datang lambat. Aku bejalan ke bilik principal di tingkat 18, baru selangkah ku masuk biliknya, tarus ia mengikat kediaku sama menggigit kukuku, menerajang buah pinggangku sama menampar dahiku, beteriak jua ku tue.. sekali ia pun ikut teriak2 mcm org kana rasuk. Tiba tiba lagi aku dpt kuasa sakti, aku telapas dari ikatan dan ku ikat principal. Lapas tu ku buang ia ke bawah, ahernya ia mati. Mayatnya lapas tu di kerumuni oleh samut ngan lipan den ia kana makan. Semua orang meliat kejadian atu dengan hati terbuka, aku masih mental dan sasak tarus balik ke rumah dengan berjalan kaki sambil mengorek idung.
Dalam perjalanan tiba tiba seorang lipan menampar tulang belakangku. 'apa lagi masalahnya kedia ani' aku yang masih sasak ani menyerang lipan yang angkuh atu den kedia mengkarate bulu mata ku, aku teriak2 kesakitan. Ketawa kan nya ku. Aku dengan buasnya menggigit kerongkongnya. Lastnya mati ia jua, kemudian dengan gaya catwalk aku bejalan macam biasa… sampai jua ku ke rumah ahernya… Sukur sukur alhamdullilah, tarus tah ku mandi, pas tu tidur tah ku sambil mimpi indah menunggu hari esok…


Mengarut kan cerita ani??? Hehe.. ada rasa2 mcm kan menerajang ulu hatiku??? Sasak ngan cerita ani??? Haha… sapa suruh biskita baca??? Aku nda paksa pun… Ngeee… Mwahhh - di ulangi ani cerita siaran ulangan, harap maklum... keh3 so sapa yg baca dua kali, artinya dua kali tah ya kana tuee... lalalala... 'luncat2 smbil tarik2 rambut' “

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nasib bait aritok Friday, which means masa keja lebih pendek and the start of weekends. Fuh! Nang ari2 ku keja nunggu weekends jak keja. I rather stay at home and ilek2 jak. Lamak dah ku sik nangga tv and update on series benanya. Recently aku dah siap download Merlin Ep.13! Berapa ari ku download ya, last2 siap juak nya. Segala gossip girl, ugly betty, desperate housewives boh nya. Nang ketinggalan alu la. Ketinggalan zaman alu diam sitok hhahahaha
Anyway, ya jak la. Takut juak ku lamak2 curi tulang tok. Kaktok balit 11:30 for semayang jemat then masuk balit opis kol 1:30. kakya keja sampe 4:30 then hooray! Cuti2..hehehe..ok till next time!

1 comment:

  1. aiee cm kanal jak essay ya eh. gagaaa.. bah2, nak ko ketinggalan gg ya nak, bia ku cita k ! jeng jeng jeng. dah ku nangga smpe 15 koh. best alu. kelak ku call, kan ku cita non-stop sak ko sik sampat nyuruh stop bercerita. gagagaaa.. aiee, bh, juh kita k esplanade juh, ujung minggu nak. gaggaaa.. rindu eh mk lepak rah myy eh.

    ReplyDelete